Berg der bergen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu Berg der bergen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu

Berg der bergen!

Door: Raoul & Andrea

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Andrea

05 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gelukkig nieuwjaar!

Ja ons begin van 2008 werd ingeluid met 5 minuten vuurwerk en een show van een coverband. We hadden champagne meegebracht, maar we zagen vlak voor dat we deze om middernacht wilde openen dat niemand op die plek alcohol dronk. Dit kon alleen in de cafes. Dunedin was een leuke stad, maar na nog een dag naar de albatroscolonie te zijn geweest vonden we het ook wel weer goed. We wilde weer naar de bergen en op 2 januari zijn we richting Mt.Cook gereden. Ruim voordag we er waren bleek dat we geluk hadden; het weer was bijzonder goed en vanaf zo'n 80 km voor het dorp konden we deze kolos al bewonderen. Je rijd zo'n 60 km langs een turquas meer van smeltwater. We reden recht op deze berg af, sterker, we gingen er, zo leek het er op, zowat aan de voet staan. Bij het info centrum gekomen kregen we minder goed nieuws; morgen verwachte ze er zeer slecht weer met vooral gevaarlijke windstoten. Op vrijdag zou het wel prima weer zijn. En inderdaad, de storm was heel sterk, al in de nacht werd ons busje op de proef gesteld. Een dagje in de bus was ook niet erg. Inderdaad vrijdag zag er veel belovend uit. Een dag waarin we naar de Mueller hut zouden lopen, slechts 1050 meter boven ons. we zijn vroeg weggegaan. Al de hele dag genietend van de spectaculaire uitzichten, was het uitzicht dat we boven hadden echt spectaculair. Na een aantal uur zijn we weer terug gaan lopen. Beneden gekomen zijn we in de richting van Arthurs Pass gereden. Op de terugweg domineerde Mt. Cook nog voor lange tijd onze view. Fantastisch.

Nu in Arthurs Pass en morgen proberen we weer een tocht van een hele dag te maken.

liefs en ik probeer weer een aantal foto's er op te zetten

• 05 Januari 2008 - 12:11

Karin:

WAUW! Ben blij dat jullie busje het gehouden heeft, lieffies.

Kussie

• 05 Januari 2008 - 22:07

Nicolet:

Waaaaanzinnig! Ik proef de stilte en de ruimte, wat een prachtplaatjes! Mijn sms is vast niet aangekomen, maar alsnog alle goeds voor 2008 voor jullie samen!
    Hier is het werkende leven weer begonnen, maar gelukkig met halve dagen. Verder hier vandaag ook een heuse wandeling gemaakt van een halve kilometer: de oprit op en neer hihi. Maar dan wel samen met de kids. Pleun voor het eerst helemaal zelf, de dappere bikkel op de miniregenlaarsjes. Loes is vooral lief in zorgen voor anderen. Zo lag ik vandaag tot 11.15 uur in mijn bed, wat een leven (heus het is leuk, hihi, hint hint!). Verder gebeurt hier genoeg (in werk en rond mijn broer) om later eens bij een etentje ofzo te bespreken. Ik kijk naar jullie uit, maar geniet nog maar lekker even daar!
    Knuffel, Niek xx

• 06 Januari 2008 - 20:23

Marjolein:

Lieve allebei, ik denk veel aan jullie, zeker nu hier berichten via journaal binnenkomen van idiote stormen en overstromingen in Australie en amerika. Wat doet het weer (klimaat) toch aparte dingen. het is hier nu zo zacht. Vandaag kon ik het niet laten en ben vast wat in de tuin gaan scharrelen waar ik de eerste sneeuwklokjes al op zag komen. Die verwelkom ik dus met open armen. Pas goed op je zelf!
    Wij wensen jullie een zeer heppy de peppy newyear!. Ook namens Lambrecht en Jip en Max een dikke zoen. Waaaaanzinnig die foto's. Zo overweldigend! xxxx

• 08 Januari 2008 - 21:41

Sander En Larissa:

Wat een toeval en wat een gezellige avond was het gisteren! De foto's zien er helemaal super uit! Thuis gaan we lekker voor de verhalen zitten.
    Nog veel plezier en wie weet tot ziens!!

• 09 Januari 2008 - 22:55

Kamilla:

Een heel gelukkig nieuwjaar wensen lijkt me overbodig!!!!
    Kick!

Kus, Kamilla

• 11 Januari 2008 - 12:37

Annette:

lieve raoul en andrea,

Happy new year!!
    bijna al weer richting nederland maar wat een ervaring!!
    mooie verhalen ...kom goed weer naar huis en absorbeer!!!

liefs,
    annette