The WAUW! factor - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu The WAUW! factor - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu

The WAUW! factor

Door: Raoul & Andrea

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Andrea

21 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Lieve allemaal,

New Zeeland heeft de WAUW! factor! Inmiddels zijn we ruim twee weken onderweg en 2000km met onze campervan verder. Het rijden is heel relaxed. De laatste 3 dagen is er zon in overvloed, eindelijk zomer! Na de oversteek hebben we een rust en plan dag genomen en het was meteen crisis: we willen veel meer doen dan dat we tijd hebben. Keuzes maken doet in dit land pijn. Gelukkig is plannen iets anders dan de praktijk. We zijn eerst naar de lakes rond Nelson gereden. En daar begon het....WAUW! De ene na de andere WAUW! kwam uit onze mond zetten. En die bleef dan ook een tijdje open staan, met de ogen open gespert. (Het weer was toen nog slecht dus we wisten nog niet wat er zou gebeuren als het mooi weer werd.) Bij de lakes hebben we een wandeling van een aantal uur gemaakt. Wel lekker, maar met de laag hangende bewolking weinig te zien. De inheemse vogelsoorten en de begroeing compenseren dit optimaal. Na de wandeling zijn we verder gegaan in de richting van de Frans Jozef glacier; een fantastische tocht over een meanderende weg dwars door regenwoud lijkende bossen en heuvels. Als je zo om je heen kijkt dan lijkt ieder stukje aarde met varens (in veel soorten en maten) beplant te zijn. Ook andere tropische gewassen, allerlei mossen en andere beplantingen lijkend op lianen geven je dit gevoel. Het staat allemaal kris kras door elkaar en dat maakt het fantastisch. Vanuit de bush kom je dan weer aan bij een adembenemende kustview...WAUW! Ook al hebben we tijdens onze tocht naar de glaciers alleen maar regen tot soms wolkbreuken gehad, het is een onvergetelijk mooie route!
Bij de glacier gekomen schokken we een beetje van het toerisme. Die bergen worden helemaal uitgebuit. Onze verwachting over het weer de komende dagen was slecht. we kregen een leuke verrassing; het klaarde op. De WAUW!factor werd nu de WAUW!factor in het kwadraat. Vervolgens zijn we via Haast naar Wanaka gereden. Hier hebben we gister een prachtige wandeltocht gemaakt naar Mt.Aspring en weer klonk het....Ik vrees dat we hier wel zouden kunnen wonen.
Vandaag gaan we naar Te Anou. Met kerst zijn we de kepler trektocht aan het lopen die duurt 4 dagen.
Ik zal nu proberen om de foto's te plaatsen, maar ik moet eerst dit bericht plaatsen dus ik weet niet of het dit keer gaat lukken.

Liefs van ons! en fijne kerstdagen (ook al voelt dit voor ons heel raar aan om dit zo te zeggen met volop zon en tot 10.00 uur licht)

P.S. Wellicht voor jullie geruststelling en om niet direct jaloers te worden, er zijn hier hele nasty zandvliegen die heel vervelend steken. De jeuk is (W)AUW!

• 21 December 2007 - 09:56

Raser E:

Lieve raser r en *r, klinkt als WAUW!
    Jullie helpen wel met de australië voorpret zo:)
    Nederland is een vriesvak geworden..brr..maar de bomen zijn mooi wit en de kerstsfeer zit er goed in! Ik drink een glühweintje op jullie -geniet ze, kus raser e

• 21 December 2007 - 11:10

Karin:

He liefies! Nou, WAUW! Zit hier snotter de snotter tussen heel mooie witte bomen, de mist bevriest, het lijkt wel een sprookje, de kerstboom glittert, kortom, het is hier duidelijk midwinter. Heb net skivakantie geboekt!! Ole ole, nog meer winter. Verder alles wel oke, ik zal jullie weer eens proberen te bellen danwel te mailen, kussie!!

• 21 December 2007 - 18:11

Antoine En José:

Veel vreugde en verwondering spreekt uit jullie verhalen. We zijn blij dat jullie enorm genieten van alle ervaringen. Het lijkt net alsof jullie in een teletijdmachine zijn gesprongen en nu in een sneltreinvaart door het leven sjezen. Hier gaat alles gewoon z'n gangetje met de kerst (en zelfs wat sneeuw) voor de deur. Blijf vooral doorgaan met genieten en leg alles vast, zodat wij sukkels hier in Nederland nog een beetje kunnen proeven van al het mooie dat jullie hebben gezien. Wauw in het kwadraat zal dat wel niet worden, maar de wortel van wauw?

• 28 December 2007 - 14:53

Mai Marie:

Nou dat klinkt allemaal cool zeg, Hebben jullie de trektocht overleefd? En hebben jullie sneeuw gezien? super mooie bus zeg.
    Ik ben weer heelhuids terug in nl en begin weer mijn draai te vinden. mail jullie even echt !
    grt Mai Marie