Scheuren door het landschap - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu Scheuren door het landschap - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu

Scheuren door het landschap

Door: Raoul & Andrea

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Andrea

10 December 2007 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hello Mates,

Dit is zo'n beetje de standaard welkomsgroet in NZ, dus bij deze. We zijn nu twee dagen onderweg met onze Toyota Hiace uit 1995. Een echt scheurijzer dat maximaal 110 km al knorrend en krakend kan halen. Maar dat geeft niet, de meeste snelwegen zijn hier tweebaans met veel bochten en je mag er toch niet harder dan honderd. Verder is het heel romantisch om je hele huis mee te voeren. We staan nu voor de tweede (aankomende nacht) met uitzicht op de Tasman Zee. Echt fantastish om uit je bed, recht een blauwe oceaan met geweldige golven te zien. Wat helemaal raar is dat het strand hier voorzien is van zwart zand. Echt heel raar om dat te zien en te voelen. Er schijnt heel veel ijzer in te zitten. Zelfs zoveel dat het aan japan verkocht wordt. Van Tania, de dochter van Femmy hebben we twee fietsen meegekregen; heerlijk! Na een paar uurtjes rijden zetten we de 'van' ergens neer en gaan een stukje fietsen. Verder hebben we rond 17.00 uur een advocado moment en luisteren we naar Alicia Keys. Kortom we vermaken ons best. Leuk om jullie berichtjes te lezen. Even een paar reacties:

Boris, wat leuk dat je geboren bent. We willen je graag gauw zien maar dat moet nog even wachten.

Bas; zodra het ons lukt zetten we een paar foto's op het web. Ik sta dan alleen niet in voor de gevolgen...

Tania; your bikes are great! It is very nice to cicle after a roadtrip. We make us every day a advocado moment, very nice to do. Your vegtables are nice. Tonight we will eat your silverunion? with rice; it will be great.

Voor iedereen: Morgen reizen we verder naar het Zuiden. We gaan eerst naar Mt.Taranaki; een vulkaan met sneeuw op de top en waar de last Sammurai is gefilmd. Daarna naar Wellington.

Well fooks, tot later

Dikke hugs van ons

• 10 December 2007 - 08:06

Karin:

Pittig hoor jongens, om dit te moeten lezen terwijl wind en regen me om de oren giert op weg naar mijn werk in het donker....jaloers!!! ga ook maar een advocado moment inbouwen denk ik hahaha

Nog backbackerstip van Hanna: Rongo backpackers in Karamea, eigenaar heet Paul, en je moet dan de groetjes doen van Hanna de rare hippie of hij is de rare hippie, het is me niet helemaal duidelijk...

Kussie van Ka

• 11 December 2007 - 15:09

Ruben:

Heb net gisteren gezien hoeveel mensen er per jaar gered worden omdat ze verrast worden door de weersomstandigheden in de bergen. Mocht niet eens Antoinette bellen....

Raoul en Andrea

Hallo allemaal, Leuk dat je ons op deze manier komt bezoeken! We weten niet waar we op dit ogenblik vertoeven. We beloven om regelmatig ons dagboek bij te werken met tekst en een paar lekker makende foto's. Alvast veel leesplezier gewenst. We vinden het leuk als je een berichtje achter laat? Liefs van Andrea en Raoul