In New Zeeland - Reisverslag uit Pirongia, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu In New Zeeland - Reisverslag uit Pirongia, Nieuw Zeeland van Raoul en Andrea - WaarBenJij.nu

In New Zeeland

Door: Raoul & Andrea

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Andrea

08 December 2007 | Nieuw Zeeland, Pirongia

Hallo allemaal,

Het is hier nu zaterdagavond. We zijn alweer 4 dagen aan de andere kant van de wereld. Onze hoofden lopen al aardig rood aan; niet vanwege dat wij vanuit jullie standpunt gezien op onze kop hangen, maar omdat het vandaag 25 graden is geweest. Je verbrand hier waar je bij staat. De oversteek van Kuala Lumpur is goed verlopen. Alhoewel we meer ruimte hadden, duurde de vlucht voor mijn gevoel langer dan de eerste vlucht. Eindelijk geland hadden we snel onze spullen, dus dachten we; dat loopt gesmeerd...Maar helaas, bij de duane gekomen moesten de schoenen gecheckt worden en de tent werd meegenomen voor inspectie: ze zijn hier heel voorzichtig met allerlei ziektes enzo. Gelukkig waren onze sinterklaasspullen niet in beslag genomen. Buiten gekomen stond Femmy (een oude vriendin van mijn moeder) ons op te wachten. Zij heeft ons mee genomen naar Pirongia waar we nu al een paar dagen zijn. Wat ons het eerste opviel is de geur; het ruikt hier zo anders dan in nederland. Veel voller. Ook groentes smaken veel extremer. Veel bloemkool en brokkolie. Verder is de vegetatie echt heel anders; veel varenachtige bomen die meteen heel tropisch aandoen. Wel hadden we de eerste dagen behoorlijk wat regen, maar met de temperatuur gaat het wel goed. Vandaag, zaterdag, hebben we onze 'van' opgehaald. Dit wordt ons home voor de komende 5 weken. Morgen gaan we aan de tocht beginnen en we gaan via New Plymouth naar Wellington om daar op donderdag de oversteek naar het Zuidereiland te maken. Hopen dat het weer dan goed is want het kan behoorlijk spoken daar op die zee!

Later meer nieuws liefs en een kiwi hug!xxx

• 08 December 2007 - 11:02

Karin:

Oh liefies, dit klinkt heel goed, zit hier net op zo'n opgekweekte AH wortel gewassen en wel uit zakje te knagen, typisch. Hoe is het met de jetlag?
    Enniewee, kijken jullie ook nog je privemail voor meer persoonlijke info die natuurlijk ook nog jullie kant opkomt?

Geniet van de van, goede tocht!

Kussie Ka

• 08 December 2007 - 11:37

Hans:

Leuk je verhaal goed insmeren! Gistern zijn Ali en Ger op bezoek geweest en blijven eten. Heel gezellig. Valt het links rijden je niet tegen?

Veel plezier en een goede tijd

Liefs Papa en Mama

• 08 December 2007 - 14:14

Jeroom:

Mooi dat jullie het al zo naar de zin hebben met die zon, extreme groenten en vreemde plantjes. Alweer 4 dagen, wat gaat dat snel. Hier is het koud, winderig en nat brr.

Veel plezier verder!

• 08 December 2007 - 21:53

Cora:

Ben blij te horen dat jullie daar goed zijn aanbeland! Heel veel plezier; dank nog voor je berichtje Raoul. Geniet van jullie avontuur en van jullie zonnige kerstdagen natuurlijk!
    Heel veel liefs, Cora x

• 09 December 2007 - 09:07

Bas, Ymkje En Bloeme:

Hoi Raoul en Andrea,
    Wat een mooie verhalen al! Nu al zin om foto's te zien.
    Wij hebben afgelopen donderdag een zoon/broertje gekregen: Boris! Allemaal goed gegaan gelukkig en een ongelooflijk lief mannetje. Zijn weer lekker thuis. Bloeme vind het geweldig interessant en is de hele dag super vrolijk.
    Geniet van alles daar en tot later,
    B,B,B en Y

• 09 December 2007 - 10:04

Hans En Lies:

Leuk om te lezen ook alle reacties. hoe was het verlovingsfeestje. hebben jullie nu ook cora en nog wat familieleden ontmoet? een heel goede reis verder. liefs papa en mam